STRATEGI OPTIMASI YOUTUBE STARHITS MELALUI DESAIN THUMBNAIL 2023

Jaetun, Jaetun (2023) STRATEGI OPTIMASI YOUTUBE STARHITS MELALUI DESAIN THUMBNAIL 2023. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of STRATEGI OPTIMASI YOUTUBE STARHITS MELALUI DESAIN THUMBNAIL 2023] Text (STRATEGI OPTIMASI YOUTUBE STARHITS MELALUI DESAIN THUMBNAIL 2023)
PRELIMINARY_20330070.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (762kB)

Abstract

YouTube merupakan platform media sosial yang banyak digunakan di Indonesia. Pengguna dapat mengunggah berbagai macam konten video menarik di YouTube. StarHits memiliki YouTube dengan subscriber yang banyak, namun jumlah penonton pada setiap konten masih sedikit, hal ini menunjukkan performa yang kurang optimal. Oleh karena itu, peran Digital Operation diperlukan untuk mengoptimalkan performa konten channel YouTube StarHits. Strategi yang dilakukan oleh tim Digital Operation adalah dengan recycle content dengan thumbnail baru yang clickbait dan menarik disesuaikan dengan trend atau berita terkini. Penulis menggunakan metode studi pustaka dan observasi untuk mengumpulkan data dalam tugas akhir ini, metode STP dan AISAS untuk menganalisa audience, dan metode sosial media strategy frameworks yang digunakan untuk menggambarkan strategi yang dilakukan oleh Digital Operation dalam mengoptimasi konten video channel YouTube StarHits. Hasil dari peran penulis sebagai Digital Operation adalah meningkatnya performa channel YouTube StarHits pada konten yang telah dibuat.

YouTube is a social media platform that is widely used in Indonesia. Users can upload a variety of interesting video content on YouTube. StarHits has YouTube with a lot of subscribers, but the number of viewers for each content is still small, this shows sub-optimal performance. Therefore, the role of Digital Operations is needed to optimize the performance of the YouTube StarHits channel content. The strategy adopted by the Digital Operations team is to recycle content with new, clickbait and attractive thumbnails adapted to the latest trends or news. The author uses the literature study and observation methods to collect data in this final project, the STP and AISAS methods to analyze audiences, and the social media strategy frameworks method used to describe the strategy undertaken by Digital Operations in optimizing the video content for the StarHits YouTube channel. The result of the author's role as Digital Operation is the increased performance of the StarHits YouTube channel on the content that has been created.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dyama Khazim Sertyadi, S.E., M.I.Kom 2. Ratna Puspitasari Ardjani, M.FB
Uncontrolled Keywords: Digital Operation, YouTube, Thumbnail
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Jaetun Jaetun
Date Deposited: 16 Aug 2023 03:51
Last Modified: 16 Aug 2023 03:51
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5145

Actions (login required)

View Item
View Item