Penerapan Gaya Desain Post Modern, Modern dan Digital Imaging untuk Awareness pada Instagram Kriet Lab Asia

Primutomo, Muhammad (2023) Penerapan Gaya Desain Post Modern, Modern dan Digital Imaging untuk Awareness pada Instagram Kriet Lab Asia. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of Penerapan Gaya Desain Post Modern, Modern, dan Digital Imaging untuk Awareness pada Instagram Kriet Lab Asia] Text (Penerapan Gaya Desain Post Modern, Modern, dan Digital Imaging untuk Awareness pada Instagram Kriet Lab Asia)
PRELIMINARY_20330094.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (974kB)

Abstract

In this age of technological adaptation, companies are competing to have social media for both promotion and existence. Especially companies engaged in the creative industry such as agencies and post-production studios.
Instagram is one of the social media that is widely used by people, especially the Indonesian audience which ranks 4th largest in the world. The characteristics of Instagram that prioritise photos and videos make design and visuals the main thing in its use.
Kriet Lab Asia is one of the post-production studios that utilise social media for promotion and existence. For this reason, awareness and application of the design style of each content is needed so that it is more recognisable and has its own characteristics in each content with certain elements in every content.

Di zaman adaptasi teknologi ini perusahaan berlomba lomba memiliki media sosial baik untuk promosi maupun sekedar eksistensi. Terutama perusahaan yang bergerak pada bidang industri kreatif seperti agensi dan studio post produksi.
Instagram merupakan salah satu media sosial yang banyak digunakan orang, terutama audiens Indonesia menempati urutan 4 terbesar di dunia. Karakteristik Instagram yang mengutamakan foto dan video membuat desain dan visual menjadi hal yang utama dalam penggunaannya.
Kriet Lab Asia merupakan salah satu studio post produksi yang memanfaatkan media sosial sebagai promosi dan eksistensi. Untuk itu diperlukan awareness dan penerapan dari gaya desain tertentu pada kontennya.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Rizky Kertanegara, S.S., M.Si., CIAL 2. Muhammad Nur, M. Kom
Uncontrolled Keywords: Desain, Instagram, Visual
Subjects: A General Works > AS Academies and learned societies (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Muhammad Primutomo
Date Deposited: 30 Aug 2023 02:46
Last Modified: 30 Aug 2023 02:46
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5339

Actions (login required)

View Item
View Item