PERANCANGAN MEDIA PROMOSI DI MEDIA SOSIAL PADA UMKM WARMINDO RIALYTTA FOODTRUCK

Cristina Sihombing, Lanna Yanti (2023) PERANCANGAN MEDIA PROMOSI DI MEDIA SOSIAL PADA UMKM WARMINDO RIALYTTA FOODTRUCK. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERANCANGAN MEDIA PROMOSI DI MEDIA SOSIAL PADA UMKM WARMINDO RIALYTTA FOODTRUCK] Text (PERANCANGAN MEDIA PROMOSI DI MEDIA SOSIAL PADA UMKM WARMINDO RIALYTTA FOODTRUCK)
TUGAS AKHIR_LANNA YANTI CRISTINA SIHOMBING_20541008_PERIKLANAN 2020_POLIMEDIA PSDKU MEDAN.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (849kB)

Abstract

How is the process of making Instagram and Facebook social media as promotional media to market Warmindo Rialytta Foodtruck. How is the final form posted on Instagram and Facebook from the design of promotional media Warmindo Rialytta Foodtruck. Know the process of designing promotional media on Instagram and Facebook. Knowing the final results of the promotional media posted by Warmindo Rialytta Foodtruck. Literature Study Method The author conducts data collection using literature studies through searching data from scientific journals, articles, scientific papers. Observations are made by collecting references or research about Warmindo Rialytta and coming directly to the place of these. Designing Promotional Media on Social Media at Warmindo Rialytta Foodtruck is one effective way to do promotion, by adding other social media accounts, namely Facebook and also creating content for Instagram and Facebook posts. Using other social media as promotional media. After having social media, it is hoped that they can be consistent in making posts on social media Warmindo Rialytta Foodtruck.

Keywords: Design, Media promotion, Social media, MSMEs

Bagaimana proses menjadikan media sosial Instagram dan Facebook sebagai media promosi untuk memasarkan UMKM Warmindo Rialytta Foodtruck. Bagaimana bentuk akhir yang diposting di Instagram dan Facebook dari perancangan media promosi UMKM Warmindo Rialytta Foodtruck. Mengetahui proses perancangan media promosi di Instagram dan Facebook. Mengetahui hasil akhir dari media promosi yang diposting UMKM Warmindo Rialytta Foodtruck. Metode Studi Kepustakaan Penulis melakukan pengumpulan data dengan menggunakan studi kepustakaan melalui pencarian data dari jurnal ilmiah, artikel, karya ilmiah. Observasi dilakukan dengan mengumpulkan referensi ataupun riset mengenai UMKM Warmindo Rialytta dan datang langsung ketempat UMKM tersebut. Perancangan Media Promosi Di Media Sosial Pada UMKM Warmindo Rialytta Foodtruck merupakan salah satu cara yang efektif dalam melakukan promosi, dengan menambahkan akun media sosial lain yaitu Facebook dan juga membuat konten untuk postingan Instagram dan Facebook. Menggunakan media sosial lain sebagai media promosi. Setelah memiliki sosial media diharapkan dapat konsisten dalam membuat postingan dimedia sosial UMKM Warmindo Rialytta Foodtruck.

Kata Kunci: Perancangan, media promosi,media sosial, UMKM

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Reniwati Lubis, SE., M.Pd 2. Raju Gobal, SE., M.M
Uncontrolled Keywords: Perancangan, media promosi,media sosial, UMKM
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Periklanan
Depositing User: Lanna Yanti Cristina Sihombing
Date Deposited: 21 Aug 2023 08:38
Last Modified: 21 Aug 2023 08:38
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5689

Actions (login required)

View Item
View Item