PERAN CONTENT PLANNER PADA CAMPAIGN BEBZ BIKERS DI INSTARGRAM @ACCELYN.ID

Fauziyyah Juniar, Jihan (2023) PERAN CONTENT PLANNER PADA CAMPAIGN BEBZ BIKERS DI INSTARGRAM @ACCELYN.ID. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of PERAN CONTENT PLANNER PADA CAMPAIGN BEBZ BIKERS DI INSTAGRAM @ACCELYN.ID] Text (PERAN CONTENT PLANNER PADA CAMPAIGN BEBZ BIKERS DI INSTAGRAM @ACCELYN.ID)
Preliminary_20330072.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (296kB)

Abstract

Accelyn Skincare is a new brand where the marketing medium used by the Accelyn brand is Instagram. Because the brand is a new brand, social media Instagram @accelyn.id doesn't have many followers yet. Besides that, the lack of interesting content on Instagram is one of the reasons for the small number of followers on Instagram. The author has a role as a content planner who is assigned to create a bebz bikers campaign on Instagram @accelyn.id. The campaign was carried out so that more Accelyn would be known by the audience. When conducting industrial practice, the author uses the theory of aisas, stp, and swot in running the bebz bikers campaign. The author also promotes this content on Instagram ads which will later have an effect on increasing the number of Instagram followers.

Accelyn Skincare merupakan brand baru yang dimana media pemasaran yang digunakan oleh brand accelyn adalah Instagram. Dikarenakan brand tersebut merupakan brand baru sehingga sosial media Instagram @accelyn.id belum memiliki banyak followers. Selain itu kurangnya konten-konten yang menarik di Instagram tersebut menjadi salah satu penyebab sedikitnya jumlah pengikut didalam Instagram tersebut. Penulis memiliki peran sebagai content planner yang dimana ditugaskan membuat campaign bebz bikers di instagram @accelyn.id. kampanye tersebut dilakukan supaya accelyn lebih banyak dikenal lagi oleh audiens. Pada saat melakukan praktik industri ini penulis menggunakan teori aisas
,stp, dan swot dalam menjalankan kampanye bebz bikers. Penulis juga mempromosikan konten-konten tersebut di Instagram ads yang dimana nantinya akan berpengaruh dalam kenaikan jumlah pengikut instagram tersebut.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing 1: Hawa Asma Ul Husna, S,Pd., M.Hum Pembimbing 2: Pahala Basuki S.I.Kom
Uncontrolled Keywords: Social Media , Instagram , Content planner, Campaign Media Sosial , Instagram , Perencanaan Konten, Kampanye
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Jihan Fauziyyah Juniar
Date Deposited: 22 Aug 2023 02:35
Last Modified: 22 Aug 2023 02:35
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5723

Actions (login required)

View Item
View Item