PEMBUATAN VIDEO IKLAN KACAMATA PADA USAHA HALOPTIK MENGGUNAKAN FITUR REELS INSTAGRAM

Maulana, Rafi (2023) PEMBUATAN VIDEO IKLAN KACAMATA PADA USAHA HALOPTIK MENGGUNAKAN FITUR REELS INSTAGRAM. Diploma thesis, POLITEKNIK NEGERI MEDIA KREATIF.

[thumbnail of PEMBUATAN VIDEO IKLAN KACAMATA PADA USAHA HALOPTIK MENGGUNAKAN FITUR REELS INSTAGRAM] Text (PEMBUATAN VIDEO IKLAN KACAMATA PADA USAHA HALOPTIK MENGGUNAKAN FITUR REELS INSTAGRAM)
Laporan Tugas Akhir_Rafi Maulana_20521062.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

The development of IT (Information Technology) makes it easier for people to access information anytime and anywhere. One of the ways we can take advantage of today's information technology developments is by creating video advertisements for glasses in the optical business using the Instagram reels feature as a promotional medium that aims to increase sales through video advertisements for products that have been made, making it easier for companies to promote their business, to expand business. The method used in this study to collect data is by means of observation, literature study, and interviews. In completing this thesis the author uses three stages, namely pre-production which includes story ideas, storyboards, time schedules, equipment, budget, production which includes the process of making a video, and post-production which includes the process of video editing, colorgrading, export video. , and result. The conclusion is that the results of this final project are the results of eyeglass advertisements on Instagram reels posts.

Keywords: video, advertisement, video advertisement

Berkembangnya TI (Teknologi Informasi) memudahkan manusia untuk mengakses informasi kapan pun dan di mana pun. Salah satu caranya kita bisa memanfaatkan perkembangan teknologi informasi sekarang ini dengan cara menciptakan pembuatan video iklan kacamata pada usaha haloptik menggunakan fitur reels instagram sebagai media promosi yang bertujuan untuk meningkatkan penjualan melalui video iklan produk yang telah di buat, mempermudah perusahaan untuk mempromosikan usahanya, untuk memperluas bisnis. Metode yang digunakan dalam penelitian ini untuk mengumpulkan data adalah dengan cara observasi, studi pustaka, dan wawancara. Dalam penyelesaian tugas akhir ini penulis menggunakan tiga tahapan yaitu pra produksi yang didalamnya terdapat ide cerita, storyboard, time schedule, peralatan, anggaran, produksi yang didalamnya terdapat pembuatan proses pengambilan video, dan pasca produksi yang didalamnya terdapat proses editing video, colorgrading, export video, dan hasil. Kesimpulannya adalah hasil dari tugas akhir ini hasil iklan kacamata di posting reels instagram.

Kata Kunci : video, iklan, video iklan.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Syafriandi,S.Pd.,M.Sn Siti Aisyah,S.Pd.,M.Si
Uncontrolled Keywords: video, iklan, video iklan
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR
Divisions: Polimedia Medan > Prodi Multimedia
Depositing User: Rafi Maulana
Date Deposited: 04 Sep 2023 07:27
Last Modified: 04 Sep 2023 07:27
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/5876

Actions (login required)

View Item
View Item