PERANCANGAN LOGO & BRAND IDENTITY VISUAL MUSEUM PERUNDINGAN LINGGARJATI

Ramadhan, Galang (2023) PERANCANGAN LOGO & BRAND IDENTITY VISUAL MUSEUM PERUNDINGAN LINGGARJATI. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of PERANCANGAN LOGO & BRAND IDENTITY VISUAL  MUSEUM PERUNDINGAN LINGGARJATI] Text (PERANCANGAN LOGO & BRAND IDENTITY VISUAL MUSEUM PERUNDINGAN LINGGARJATI)
Preliminary_19010066.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (815kB)

Abstract

Logos and visual brand identity are very important parts of a brand or company. Even though they don't sell products directly, visual identities can influence consumers through the perceptions they create. A good visual identity is more than just a logo. A brand can communicate its vision, mission, and added value through visual identity. Therefore the author is interested in designing a visual identity for the Linggarjati Negotiation Museum. The Linggarjati Negotiation Museum was founded in 1976. Even though it is already 46 years old, the Linggarjati Negotiation Museum does not have a visual identity in the form of a logo or others. Data was collected through interviews and direct observation at the Linggarjati Negotiation Museum in the early stages. The designs carried out include logos, stationery, uniforms, and merchandise which will later be included in a Graphic Standard Manual (GSM).

Logo dan brand identity visual merupakan bagian yang sangat penting dalam sebuah brand atau perusahaan.Walaupun tidak menjual produk secara langsung, identitas visual dapat mempengaruhi konsumen melalui presepsi yang diciptakan. Sebuah identitas visual yang baik lebih dari sekedar logo. Melalui identitas visual sebuah brand dapat mengkomunikasikan visi misi, dan nilai lebih yang dimiliki. Maka dari itu penulis tertarik untuk melakukan perancangan identitas visual untuk Museum Perundingan Linggarjati. Museum Perundingan Linggarjati didirikan pada tahun 1976. Walaupun sudah berumur 46 tahun, Museum Perundingan Linggarjati belum memiliki identitas visual berupa logo dan lainnya. Pada tahap awal dilakukan pengumpulan data melalui wawancara dan observasi langsung ke Museum Perundingan Linggarjati. Perancangan yang dilakukan meliputi logo, stationary, seragam, dan merchandise yang nantinya akan di masukkan ke dalam sebuah Graphic Standard Manual (GSM) sebagai karya utama.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Drs. Hari Purnomo, M.Sn 2. Jati Raharjo, S.Sn, M.Sn.
Uncontrolled Keywords: Logo, branding, visual Identity, educational tourism, museum.
Subjects: A General Works > AM Museums (General). Collectors and collecting (General)
L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
L Education > LT Textbooks
N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Galang Ramadhan
Date Deposited: 05 Oct 2023 07:54
Last Modified: 05 Oct 2023 07:54
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/7180

Actions (login required)

View Item
View Item