Perancangan Maskot dan Media Promosi Siap Barbershop

Najib, Fauzan (2024) Perancangan Maskot dan Media Promosi Siap Barbershop. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Perancangan Maskot dan Media Promosi Siap Barbershop] Text (Perancangan Maskot dan Media Promosi Siap Barbershop)
REPOSITORY NEW.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (501kB)

Abstract

ABSTRAK

This research discusses the design of mascots and promotional media for Siap Barbershop. Mascots can be used as supporting promotional media, and can also help to attract customer attention. The method used in this design is qualitative research method with observation, interview, and literature study techniques. The main purpose of a mascot is to strengthen brand identity, create an emotional bond with the audience, and provide a memorable image in people's minds of the brand. Mascots can represent certain values, personalities, or concepts that the organization or brand they represent wants to convey. A good and consistent mascot character design can also create a distinctive feature of Siap Barbershop.

Keywords: Mascot, visual identity, graphic design

Penelitian ini membahas mengenai perancangan maskot dan media promosi Siap Barbershop. Maskot dapat digunakan sebagai pendukung media promosi, dan juga dapat membantu untuk menarik perhatian pelanggan. Metode yang digunakan pada perancangan ini adalah metode penelitian kualitatif dengan teknik observasi, wawancara, dan studi pustaka. Tujuan utama dari maskot adalah untuk memperkuat identitas merek, menciptakan ikatan emosional dengan audiens, dan memberikan citra yang mudah diingat dalam pikiran orang-orang terhadap merek. Maskot bisa mewakili nilai-nilai, kepribadian, atau konsep tertentu yang ingin disampaikan oleh organisasi atau merek yang mereka wakili. Perancangan karakter maskot yang baik dan konsisten juga dapat menciptakan ciri khas dari Siap Barbershop.

Kata kunci : Maskot, identitas visual, desain grafis

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dayu Sri Herti 2. Ogie Urvil
Uncontrolled Keywords: Maskot, identitas visual, desain grafis
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NC Drawing Design Illustration
N Fine Arts > NE Print media
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Fauzan Najib
Date Deposited: 26 Aug 2024 04:02
Last Modified: 26 Aug 2024 04:02
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/8114

Actions (login required)

View Item
View Item