PERANCANGAN COFFEE TABLE BOOK KEDAI KOPI BERKONSEP SLOW BAR DI TERAS SENJA

Hanif Nugraha, Ibrahim (2024) PERANCANGAN COFFEE TABLE BOOK KEDAI KOPI BERKONSEP SLOW BAR DI TERAS SENJA. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERANCANGAN COFFEE TABLE BOOK KEDAI KOPI BERKONSEP SLOW BAR DI TERAS SENJA] Text (PERANCANGAN COFFEE TABLE BOOK KEDAI KOPI BERKONSEP SLOW BAR DI TERAS SENJA)
TA2024_Desain Grafis_Ibrahim Hanif Nugraha_21100069_Preliminaries.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (17MB)

Abstract

A coffee shop is a place that provides products in the form of coffee drinks which
in modern times are often found in society. The coffee shop business has good
opportunities, supported by the growing coffee culture in society. Of course, this
invites business people in the coffee shop industry to compete to develop their
business by setting up coffee shops. In order to develop a brand, each business
emphasizes its unique selling proposition so that it becomes a differentiating value
from other businesses in order to attract a more specific target market. The
development of this unique selling point opens a new breakthrough in the coffee
shop industry, namely the creation of the slow bar concept. Different from coffee
shops in general, slow bars provide a coffee drinking experience with good
hospitality, for example by providing a comfortable, home-like feel, creating
interaction between brewers and customers. The concept of a coffee shop like this
is relatively new and not many people know about slow bars. The design of the
Coffee Table Book is one of the publication media to introduce slow bar.
Keyword: coffee shop, slow bar, coffee table book

Kedai kopi adalah sebuah tempat yang menyediakan produk sajian berupa
minuman kopi yang di zaman modern ini sudah banyak dijumpai di masyarakat.
Bisnis kedai kopi memiliki peluang yang baik, didukung dengan adanya budaya
mengopi di masyarakat yang sedang marak. Tentunya hal ini mengundang para
pebisnis di industri kedai kopi berlomba untuk mengembangkan bisnis mereka
dengan mendirikan kedai kopi. Demi mengembangkan merek, tiap bisnis
menonjolkan unique selling proposition agar menjadi nilai pembeda dari bisnis lain
agar mampu menarik target pasar yang lebih spesifik. Pengembangan USP ini
membuka sebuah terobosan baru dalam industri kedai kopi, yaitu terciptanya
konsep slow bar. Berbeda dengan kedai kopi pada umumnya, slow bar memberikan
pengalaman minum kopi dengan hospitality yang baik, contohnya dengan
memberikan nuansa nyaman seperti di rumah, terjalinnya interaksi antara penyeduh
dan pelanggan. Konsep kedai kopi seperti ini memang tergolong baru dan belum
banyak masyarakat yang mengetahui tentang slow bar. Perancangan Coffee Table
Book menjadi salah satu media publikasi untuk mengenalkan slow bar.
Kata kunci: kedai kopi, slow bar, coffee table book

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dosen Pembimbing I: Drs. Gun Gun Waldi Gumilar, M.M. 2. Dosen Pembimbing II: Rezki Gautama Tanrere, M.Ds.
Uncontrolled Keywords: Kedai Kopi, Slow Bar, Coffee Table Book
Subjects: N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR
N Fine Arts > NE Print media
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Ibrahim Hanif Nugraha
Date Deposited: 12 Aug 2024 02:27
Last Modified: 12 Aug 2024 02:27
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/8233

Actions (login required)

View Item
View Item