PERANCANGAN COMPANY PROFILE CV. ANUGERAH PRINTSHOP

Fawwaz Kamal, Akhmad (2024) PERANCANGAN COMPANY PROFILE CV. ANUGERAH PRINTSHOP. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERANCANGAN COMPANY PROFILE CV. ANUGERAH PRINTSHOP] Text (PERANCANGAN COMPANY PROFILE CV. ANUGERAH PRINTSHOP)
PERANCANGAN_COMPANY_PROFILE_CV._ANUGERAH_PRINTSHOP.pdf - Submitted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (853kB)

Abstract

The printing industry remains integral to daily life, providing various printed materials. Anugerah Printshop, established in 2006 and licensed in 2009, has significantly developed with high-speed production machines and digital equipment. Despite digital technology altering interactions with print media, demand for printed products like brochures, flyers, banners, and promotional materials remains high. The main challenge faced by the company is the public's lack of awareness of their products. This study aims to design an effective and communicative Company Profile to introduce CV. Anugerah Printshop to the public. The research method includes an analysis of location, operational scope, and focus on the print products and services offered. The design results are expected to enhance the company's visibility and appeal in the local market, and strengthen customer relationships through complete and engaging information. CV. Anugerah Printshop now has a Company Profile that provide a visual identity to attracting new customers and retaining existing constant through quality and capacity of CV. Anugerah Printshop.

Industri percetakan tetap menjadi bagian yang tidak terpisahkan dari kehidupan sehari-hari, menyediakan berbagai bahan cetakan. Anugerah Printshop, yang didirikan pada tahun 2006 dan berlisensi pada tahun 2009, telah berkembang secara signifikan dengan mesin-mesin produksi berkecepatan tinggi dan peralatan digital. Meskipun teknologi digital mengubah interaksi dengan media cetak, permintaan akan produk cetak seperti brosur, flyer, spanduk, dan materi promosi tetap tinggi. Tantangan utama yang dihadapi oleh perusahaan adalah kurangnya kesadaran masyarakat akan produk mereka. Penelitian ini bertujuan untuk merancang Company Profile yang efektif dan komunikatif untuk memperkenalkan CV. Anugerah Printshop kepada masyarakat. Metode penelitian meliputi analisis lokasi, ruang lingkup operasional, dan fokus pada produk dan jasa cetak yang ditawarkan. Hasil perancangan diharapkan dapat meningkatkan visibilitas dan daya tarik perusahaan di pasar lokal, serta memperkuat hubungan dengan pelanggan melalui informasi yang lengkap dan menarik. CV. Anugerah Printshop kini memiliki Company Profile yang memberikan identitas visual untuk menarik pelanggan baru dan mempertahankan pelanggan yang sudah ada melalui kualitas dan kapasitas CV. Anugerah Printshop.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Angga Priatna, M.Sn. 2. Ogie Urvile, M.Si.
Uncontrolled Keywords: Company Profile, percetakan, media Promosi
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NE Print media
N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: AKHMAD FAWWAZ KAMAL
Date Deposited: 02 Sep 2024 02:04
Last Modified: 02 Sep 2024 02:04
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/8266

Actions (login required)

View Item
View Item