PERANCANGAN PROFILE BOOK LABEL “13 NADI MUSIK” SEBAGAI MEDIA PROMOSI

Ibnu Abdillah, Ibnu (2024) PERANCANGAN PROFILE BOOK LABEL “13 NADI MUSIK” SEBAGAI MEDIA PROMOSI. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of Judul] Text (Judul)
TA2024_C_14_Ibnu Abdillah_Repository.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (843kB)

Abstract

The music industry encompasses various activities that generate income, such as songwriting and record production. Throughout its development, the industry has undergone significant transformations since the invention of the phonograph by Thomas Edison in 1877 to the current era of online music platforms. However, many music enthusiasts today are more attracted to foreign labels with trendy and appealing company profiles. Meanwhile, local labels like '13 Nadi Musik,' located in Bogor, West Java, are less well-known despite having various subsidiaries and supporting talented artists. One reason for the lack of public attention is the scarcity of engaging media to introduce and promote the label. To address this issue, the author designed a profile book for the '13 Nadi Musik' label as an effective information and promotional medium. In addition to introducing the label and the artists under its umbrella, the '13 Nadi Musik' profile book serves as a learning reference and a medium of expression for readers, especially musicians who are just starting out. The design of this profile book will be adapted to music genres and trends that can appeal to music lovers, thereby enhancing the quality of the '13 Nadi Musik' label.
Keywords: Music, Record, Label, Promotion, Media.

Industri musik mencakup berbagai aktivitas yang menghasilkan pendapatan, seperti penulisan lagu dan produksi rekaman. Dalam perkembangannya, industri ini mengalami transformasi signifikan sejak penemuan phonograph oleh Thomas Edison pada tahun 1877 hingga era platform musik online saat ini. Namun, banyak pecinta musik saat ini lebih tertarik pada label luar negeri yang memiliki profil perusahaan yang trendi dan menarik. Sementara itu, label lokal seperti '13 Nadi Musik' yang terletak di Bogor, Jawa Barat, kurang dikenal meskipun memiliki berbagai anak perusahaan dan menaungi artis-artis berbakat. Salah satu penyebab kurangnya perhatian masyarakat karena minimnya media informasi yang menarik untuk memperkenalkan dan mempromosikan label tersebut. Untuk mengatasi masalah ini, penulis merancang buku profil label '13 Nadi Musik' sebagai media informasi dan promosi yang efektif. Selain memperkenalkan label dan artis-artis yang dinaungi, buku profil 13 Nadi Musik menyajikan media sebagai referensi pembelajaran dan wadah ekspresi bagi para pembaca, terutama kepada musisi yang baru mulai berkarya. Desain buku profil ini akan disesuaikan dengan genre dan tren musik yang dapat diterima oleh pecinta musik, sehingga dapat meningkatkan kualitas label '13 Nadi Musik'.
Kata kunci: Musik, Label, Rekaman, Media, Promosi.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1.Drs. Hari Purnomo,M.Sn. 2.Andriyana, S.Pd.,M.Pd
Uncontrolled Keywords: Keywords: Music, Record, Label, Promotion, Media. Kata kunci: Musik, Label, Rekaman, Media, Promosi.
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
M Music and Books on Music > M Music
M Music and Books on Music > MT Musical instruction and study
T Technology > TR Photography
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Ibnu Abdillah
Date Deposited: 16 Aug 2024 09:19
Last Modified: 16 Aug 2024 09:19
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/8915

Actions (login required)

View Item
View Item