Perancangan Ulang Logo dan Media Promosi Cafe di UMKM Mommy Angel

Khairana Salma Dini, Khairana (2024) Perancangan Ulang Logo dan Media Promosi Cafe di UMKM Mommy Angel. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Perancangan Ulang Logo dan Media Promosi Cafe di UMKM Mommy Angel] Text (Perancangan Ulang Logo dan Media Promosi Cafe di UMKM Mommy Angel)
TA2024_B_15_KHAIRANA SALMA DINI_repository.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (2MB)

Abstract

A brand plays a role in influencing consumer decisions to choose a product. The value of a well-established brand is very high, because a brand is created in the mind. A good brand name can evoke feelings of trust, confidence, security, strength, durability, speed, social status and other desirable associations. Brands can be built in many ways. One of the most important ways is designing a visual identity, such as a logo. Logos are graphic elements in the form of ideograms, symbols, emblems, icons, marks that collectively form a trade or commercial brand. A logo is an entry point that reflects a brand. In addition, a logo must be able to display the personality and soul of the entity it represents. Considering how important a logo is for a brand, Mommy Angel Cafe does not yet have a logo that can represent the image of this business and the products it offers. Therefore, by conducting a redesign or rebranding process of the logo with visuals and identity that can represent the image of the business and products, it can also be easily recognized by the public and be able to increase the target of its sales.

Sebuah brand berperan dalam mempengaruhi keputusan konsumen untuk memilih suatu produk. Nilai sebuah brand yang terbangun baik sangatlah tinggi, karena sebuah brand diciptakan dalam pikiran. Nama brand yang baik dapat membangkitkan perasaan berupa kepercayaan, keyakinan, keamanan, kekuatan, keawetan, kecepatan, status sosial dan asosiasi lain yang diinginkan. Brand dapat dibangun dengan berbagai cara. Salah satu cara yang paling penting adalah mendesain identitas visual, seperti logo. Logo merupakan elemen grafis berupa ideogram, simbol, emblem, ikon, tanda yang secara kolektif membentuk dagang atau merek komersial. Logo merupakan pintu masuk yang mencerminkan suatu brand. Selain itu, logo harus dapat menampilkan pribadi dan jiwa entitas yang diwakilinya. Mengingat betapa pentingnya logo bagi sebuah merek, Mommy Angel Cafe belum memiliki logo yang dapat merepresentasikan citra dari usaha ini maupun produk yang ditawarkannya. Oleh sebab itu dengan melakukan proses perancangan ulang atau rebranding terhadap logo dengan visual maupun identitas yang dapat merepresentasikan citra dari usaha maupun produk, dapat juga dengan mudah dikenal baik oleh masyarakat serta mampu menigkatkan target terhadap penjualannya.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Immanuel Ronald David Nur, M, M.M. 2. Citrani E. L. Nur S.Sn., M.I.Kom.
Uncontrolled Keywords: Keywords: Brand, Logo, Rebranding.
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR
N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Khairana Salma Dini
Date Deposited: 21 Aug 2024 04:33
Last Modified: 21 Aug 2024 04:33
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/9285

Actions (login required)

View Item
View Item