PERANCANGAN IDENTITAS VISUAL DAN DESAIN SOSIAL MEDIA FEEDS INSTAGRAM UNTUK FELICE CAKERY

Ramadhan, Iedfi (2024) PERANCANGAN IDENTITAS VISUAL DAN DESAIN SOSIAL MEDIA FEEDS INSTAGRAM UNTUK FELICE CAKERY. Diploma thesis, Politeknik Negri Media Kreatif.

[thumbnail of TA2024_A_IEDFI TAKBIRAKA RAMADHAN_REPOSITORY.pdf] Text
TA2024_A_IEDFI TAKBIRAKA RAMADHAN_REPOSITORY.pdf

Download (491kB)

Abstract

ABSTRAK

Rebranding is an important business strategy in facing changing market dynamics and continuously evolving consumer needs. Felice is a cake shop that offers an enchanting culinary experience for cake lovers. Located in the heart of the city, this shop combines a modern touch and traditional warmth in every creation. “Felice” itself needs a new logo because it is seen as less attractive. And also wanted to change the style of posts on the Instagram feed which looked ordinary so he wanted changes to make the appearance more attractive and pleasing to the eye, therefore "Felice" asked that the design be changed to make it more attractive. including changing consumer tastes, culinary trends, and intense competition, which motivates them to update their logos and social media displays. This rebranding includes improvements to the logo design and Instagram posts to attract more consumer attention. The goal is to enhance brand identity and engaging social media content to stand out more in the market. With these steps, "Felice" hopes to expand the target market, increase customer loyalty, and convey the company's new values, vision and mission to Consumers
Keywords: Rebranding, Cakestore, Logo, Social media Feeds

Rebranding merupakan suatu strategi bisnis yang penting dalam menghadapi perubahan dinamika pasar dan kebutuhan konsumen yang terus berkembang. Felice adalah sebuah toko kue yang menawarkan pengalaman kuliner yang memikat bagi para pecinta kue. Terletak di jantung kota, toko ini menggabungkan sentuhan modern dan kehangatan tradisional dalam setiap kreasinya. Felice sendiri membutuhkan logo yang baru karna dilihat kurang menarik. Dan juga ingin merubah gaya visual di postingan pada feed Instagram yang terlihat biasa sehingga menginginkan perubahan agar tampilan menjadi lebih menarik dan memanjakan mata, oleh sebab itu “Felice” meminta agar dapat dirubah dalam segi design untuk menjadi lebih menarik. meliputi perubahan selera konsumen, tren kuliner, dan persaingan ketat, yang memotivasi mereka untuk memperbarui logo dan tampilan media sosial mereka. Rebranding ini mencakup perbaikan desain logo dan postingan Instagram untuk menarik lebih banyak perhatian konsumen. Tujuannya adalah meningkatkan identitas merek dan konten media sosial yang menarik agar lebih menonjol di pasar. Dengan langkah-langkah ini, Felice berharap dapat memperluas target pasar, meningkatkan loyalitas pelanggan, dan menyampaikan nilai, visi, serta misi baru perusahaan kepada konsumen.
Kata Kunci: Rebranding, Cakestore, Logo, Sosial media Feeds

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Andriyana, S.Pd.,M.Pd 2. Angga Priatna, M.Sn
Uncontrolled Keywords: Keywords: Rebranding, Cakestore, Logo, Social media Feeds
Subjects: N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR
N Fine Arts > NK Decorative arts Applied arts Decoration and ornament
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: Iedfi Takbiraka Ramadhan
Date Deposited: 21 Aug 2024 07:19
Last Modified: 21 Aug 2024 07:19
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/9459

Actions (login required)

View Item
View Item