Pengelolaan Konten Kreatif Pada Akun Instagram @Kaybees.id untuk Meningkatkan Awareness

Khodijah, Siti (2024) Pengelolaan Konten Kreatif Pada Akun Instagram @Kaybees.id untuk Meningkatkan Awareness. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Pengelolaan Konten Kreatif Pada Akun Instagram @kaybees.id Untuk Meningkatkan Awareness] Text (Pengelolaan Konten Kreatif Pada Akun Instagram @kaybees.id Untuk Meningkatkan Awareness)
TUGAS AKHIR - SITI KHODIJAH - PENGELOLAAN KONTEN - 01.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

Instagram is important for increasing brand awareness and audience interaction. Previous content on Kaybee's Instagram was less engaging, focusing only on product images. This paper outlines creative content management with a focus on engaging visuals and informative video reels to increase audience engagement and brand awareness. The content management strategy includes a brainstorming process, determining content pillars, identifying target audiences, creating an editorial content plan, producing content, previewing content, publishing content, and evaluating content performance. Content pillar is focused on three main pillars: Interactive Content, Promotional Content, and Entertainment Content. This paper uses observation and literature study methods to develop creative content management on Kaybee's Instagram. The results show that structured and creative content management successfully increases audience engagement and brand awareness from unaware of brand to brand recall.

Keyword: social media, Instagram, brand awareness, creative content, Kaybee’s

Instagram penting untuk meningkatkan kesadaran merek dan interaksi audiens. Konten sebelumnya di Instagram Kaybee’s kurang menarik, hanya berfokus pada gambar produk. Penulisan ini menguraikan pengelolaan konten kreatif dengan fokus pada visual menarik dan video reels informatif untuk meningkatkan keterlibatan audiens dan kesadaran merek. Strategi pengelolaan konten mencakup proses brainstorming, penentuan content pillar, identifikasi target audiens, pembuatan editorial content plan, produksi konten, preview konten, publikasi konten, dan evaluasi kinerja konten. Content pillar difokuskan pada tiga pilar utama: Interactive Content, Promotional Content, dan Entertainment Content. Penulisan ini menggunakan metode observasi dan studi pustaka untuk mengembangkan pengelolaan konten kreatif di Instagram Kaybee’s. Hasilnya menunjukkan bahwa pengelolaan konten yang terstruktur dan kreatif berhasil meningkatkan keterlibatan audiens dan brand awareness dari unaware of brand menjadi brand recall.

Kata kunci: media sosial, Instagram, brand awareness, konten kreatif, Kaybee’s

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Dr. Erlan Saefuddin, S.S., M.Hum. 2. Zaenab, S.S., M.Si.
Uncontrolled Keywords: media sosial, Instagram, brand awareness, konten kreatif, Kaybee’s
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Penerbitan > Prodi Periklanan
Depositing User: Siti Khodijah
Date Deposited: 26 Aug 2024 08:46
Last Modified: 26 Aug 2024 08:46
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/9877

Actions (login required)

View Item
View Item