PERANCANGAN BOOKLET PADA PRODUK PEOPLE MEET DENIM COMPANY SEBAGAI SARANA INFORMASI DAN PROMOSI

Fajar Saputro, Umar (2024) PERANCANGAN BOOKLET PADA PRODUK PEOPLE MEET DENIM COMPANY SEBAGAI SARANA INFORMASI DAN PROMOSI. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of PERANCANGAN BOOKLET PADA PRODUK PEOPLE MEET DENIM COMPANY SEBAGAI SARANA INFORMASI DAN PROMOSI] Text (PERANCANGAN BOOKLET PADA PRODUK PEOPLE MEET DENIM COMPANY SEBAGAI SARANA INFORMASI DAN PROMOSI)
TA2024_E_29_UMAR FAJAR SAPUTRO_21100160_repository-1-11.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (720kB)

Abstract

People Meet Denim Company is a local denim brand that has been established since 2018. It is a local denim brand from the city of Jakarta. However, there are still many denim pants users who do not understand the information about selvedge denim in People Meet Denim Company products. People are interested in using denim pants only as fashion. The purpose of this booklet is to educate consumers about People Meet's core values, such as sustainability, quality materials and creative designs. In addition, this booklet also functions as a powerful marketing tool by providing customer testimonials, attractive product photos, and a guide to the history of denim to extend its lifespan. Therefore, the author aims to create an information media as well as a promotional media for People Meet Denim Company. The main information and promotional media that will be created are booklets and other supporting media. It is hoped that the design of this Booklet will be an effective tool in introducing and promoting People Meet Denim Company products to potential consumers, thereby increasing brand awareness and increasing sales.
Keywords: Booklet, Denim, People Meet Denim Company

People Meet Denim Company merupakan sebuah brand denim lokal yang sudah berdiri sejak tahun 2018. Merupakan sebuah brand denim lokal asal kota Jakarta. Namun masih banyak pengguna celana denim yang belum memahami informasi tentang denim selvedge pada produk People Meet Denim Company, ketertarikan masyarakat untuk menggunakan celana denim hanya sebagai fashion saja, tujuan booklet ini adalah untuk mengedukasi konsumen tentang nilai-nilai inti People Meet, seperti keberlanjutan, kualitas bahan, dan desain yang kreatif. Selain itu, booklet ini juga berfungsi sebagai alat pemasaran yang kuat dengan menyajikan testimoni pelanggan, foto produk yang menarik, dan panduan tentang sejarah denim untuk memperpanjang umur pakai. Maka dari itu penulis bertujuan untuk membuat sebuah media informasi sekaligus media promosi bagi People Meet Denim Company, media informasi dan promosi utama yang akan dibuat adalah Booklet serta media pendukung lainnya. Diharapkan bahwa perancangan Booklet ini akan menjadi alat yang efektif dalam memperkenalkan dan mempromosikan produk People Meet Denim Company kepada konsumen potensial, sehingga dapat meningkatkan kesadaran merek dan meningkatkan penjualan.
Kata kunci: Booklet, Denim, People Meet Denim Company

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Raden Sulistiyo Wibowo, M.Sn. 2. Mohammad Ismed, S.T., M.I.Kom.
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: Booklet, Denim, People Meet Denim Company
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR
N Fine Arts > NE Print media
Divisions: Polimedia Jakarta > Jurusan Desain > Prodi Desain Grafis
Depositing User: umar fajar saputro
Date Deposited: 26 Aug 2024 08:30
Last Modified: 26 Aug 2024 08:30
URI: http://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/9885

Actions (login required)

View Item
View Item