Ramadhan, Putra (2024) DESAIN LOW POLY DALAM GAME 3D “WALK WITH US”. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
![DESAIN LOW POLY DALAM GAME 3D “WALK WITH US” [thumbnail of DESAIN LOW POLY DALAM GAME 3D “WALK WITH US”]](https://repository.polimedia.ac.id/style/images/fileicons/text.png)
Laporan Tugas Akhir_Putra Ramadhan_20210069-1-14.pdf
Download (1MB)
Abstract
In today's digital era, gadgets have become an inseparable part of everyday life,
including for children. The impact of gadgets on children makes them lazy to
explore the environment around them, therefore a game called "Walk With Us" was
created which aims to explore and search for objects on the road. To create a
gaming experience in a game, ambience is needed to build an atmosphere that
matches the theme of the game being played, in the form of assets, lighting, and
sound. The type of asset used is lowpoly which has a distinctive style that is easily
recognized. This style allows developers to experiment with colors, textures, and
lighting to create an ambiance that fits the theme of the game they want to create.
The results obtained in using the lowpoly style are in the form of 3d assets in the
game "Walk With Us". Therefore, the author succeeded in creating an ambience in
the game "Walk With Us" that can increase the player's desire to explore by using
low poly 3D assets.
Di era digital saat ini, gawai (gadget) menjadi bagian tak terpisahkan dari
kehidupan sehari-hari, termasuk bagi anak-anak. Dampak dari gawai terhadap
anak-anak membuatnya menjadi malas untuk mengeksplorasi lingkungan di
sekitarnya, maka dari itu dibuatnya sebuah game yang bernama "Walk With Us"
yang memiliki tujuan untuk mengeksplorasi dan mencari objek di jalan. Untuk
menciptakan pengalaman bermain pada sebuah game diperlukannya ambience
untuk membangun suasana yang sesuai dengan tema game yang dimainkan, berupa
asset, pencahayaan, dan sound. Jenis aset yang digunakan adalah lowpoly yang
memiliki gaya khas yang mudah dikenali. Gaya ini memungkinkan pengembang
untuk bereksperimen dengan warna, tekstur, dan pencahayan untuk menciptakan
ambience yang sesuai dengan tema game yang ingin dibuat. Hasil yang didapat
dalam menggunakan gaya lowpoly adalah berupa asset 3d di dalam game "Walk
With Us". Maka dari itu penulis berhasil membuat ambience dalam game “Walk
With Us” yang dapat meningkatkan keinginan eksplorasi pemain dengan
menggunakan asset 3D low poly.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1. Ibu Prilly Fitria Aziz, S.Kom., M.Kom. (Pembimbing I) ; 2. Bapak Andrian, S.Kom., M.Kom. (Pembimbing II) |
Uncontrolled Keywords: | Low Poly, Ambience, Parks and Cities, Adventure Games, Taman dan Kota, Game Adventure |
Subjects: | 300 – Ilmu Sosial > 370 Pendidikan > 378 Pendidikan tinggi, unversitas 700 - Seni dan Rekreasi > 770 Seni fotografi, komputer, film, video > 776 Seni komputer (seni digital) |
Divisions: | Jurusan Desain > Program Studi Teknologi Permainan |
Depositing User: | Perpustakaan Polimedia |
Date Deposited: | 13 Feb 2025 04:06 |
Last Modified: | 13 Feb 2025 04:06 |
URI: | https://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/101 |