Fujianti Meisita, Meisita (2020) PERENCANAAN KAMPANYE “REFRESH YOUR HOME” FRESTEA TAHUN 2020. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
![PERENCANAAN KAMPANYE “REFRESH YOUR HOME” FRESTEA TAHUN 2020 [thumbnail of PERENCANAAN KAMPANYE “REFRESH YOUR HOME” FRESTEA TAHUN 2020]](https://repository.polimedia.ac.id/style/images/fileicons/text.png)
LAMPIRAN DEPAN-1-16.pdf
Download (193kB)
Abstract
The purpose of this study are to find out and determine the right Integrated
Marketing Communication Strategy through observation of one product to increase
brand preference sales. In this study, the writer uses a descriptive method of
observation, questionnaire and literature study data collection techniques. This is
done to find out the promotion activities that have been carried out, complete the
data, see the product situation in the market and get an idea in determining an
effective Integrated Marketing Communication Strategy. Based on the discussion, it
can be concluded that the high level of competition due to the increasing number of
RTD (Ready To Drink) tea companies, this has made consumers' interest to consume
Frestea less. The activity and use of Frestea promotion media in communication
strategies that are less effective and not on target, has resulted in a decline in sales in
the last few years. Because of that the writer made an Integrated Marketing
Communication Strategy for Frestea to increase sales. Hoping that the
communication strategy design will increase the audience's interest in buying
Frestea. The design of an integrated marketing communication strategy carried out
using Marketing Communication Mix elements, this strategy includes advertising,
sales promotion, personal selling and public relations with the theme "Refresh Your
Home" which is an invitation to the audience for consumption frestea at home.
Tugas Akhir ini bertujuan untuk mengetahui dan menentukan Strategi
Komunikasi Pemasaran Terpadu yang tepat melalui pengamatan salah satu produk
untuk meningkatkan penjualan brand preference. Dalam Tugas Akhir ini, penulis
menggunakan metode deskriptif dengan teknik pengumpulan data observasi,
kuesioner dan studi kepustakaan. Hal ini dilakukan untuk mengetahui kegiatan
promosi yang telah dilakukan, melengkapi data-data, melihat situasi produk di pasar
dan mendapat gambaran dalam menentukan Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu
yang efektif. Berdasarkan pembahasan, dapat disimpulkan bahwa tingginya tingkat
persaingan dikarenakan semakin banyak perusahaan Teh RTD (Ready To Drink), hal
ini membuat menurunnya minat konsumen untuk mengonsumsi Frestea. Kegiatan dan
penggunaan media promosi Frestea dalam strategi komunikasi yang kurang efektif
dan tidak tepat sasaran, mengakibatkan penurunan penjualan pada beberapa tahun
terakhir. Karena itu penulis membuat Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu
Frestea untuk meningkatkan penjualan. Berharap rancangan strategi komunikasi akan
meningkatkan minat audience dalam membeli Frestea. Rancangan strategi
komunikasi pemasaran terpadu yang dilakukan menggunakan elemen-elemen
Marketing Communication Mix,strategi ini meliputi advertising, sales promotion,
personal selling dan public relation yang mengangkat tema Music From Home dan
Creation From Home yang merupakan ajakan kepada audience untuk konsumsi
Frestea hanya untuk dirumah saja.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | Andre Donas, Dosen Pembimbing I Ingrid Veronica Kusumawardani, S.S. , M,Pd. , Dosen Pembimbing II |
Uncontrolled Keywords: | Keywords: Campaign, Integrated Marketing Communication, RTD Tea and Frestea Your Home Kata Kunci: Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu, Preferensi Merek, Frestea Refresh Your Home |
Subjects: | 300 – Ilmu Sosial > 370 Pendidikan > 378 Pendidikan tinggi, unversitas |
Divisions: | Jurusan Penerbitan > Program Studi Penerbitan |
Depositing User: | Perpustakaan Polimedia |
Date Deposited: | 29 Jul 2025 03:05 |
Last Modified: | 29 Jul 2025 03:05 |
URI: | https://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1242 |