Penguatan Citra Merek CV. Idnesian Melalui Perancangan User Interface dan User Experience Website

Aisyah Rachman, Sabrina (2025) Penguatan Citra Merek CV. Idnesian Melalui Perancangan User Interface dan User Experience Website. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of Penguatan Citra Merek CV. Idnesian Melalui Perancangan User Interface dan User Experience Website] Text (Penguatan Citra Merek CV. Idnesian Melalui Perancangan User Interface dan User Experience Website)
Laporan Tugas Akhir (Sabrina).pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (366kB)

Abstract

This final project is based on the theory of visual power in attracting audiences, as described by Arifah & Anggapuspa, which emphasizes the significant impact of visual elements on user perception and the importance of customer-centric interface design, in line with the views of Wu, G. S, & E.Y, who underline the need to design digital experiences that are intuitive and relevant to the target audience. The data collection methodology applied includes observation, interviews, literature review, and questionnaires, utilizing research and development (R&D) methods. The user interface design process places strong emphasis on the visual identity of CV. Idnesian, with consistent implementation of colors and design elements across the website. The results of this UI/UX design are expected to significantly assist CV. Idnesian in strengthening its brand image in the eyes of the public and business relations. Overall, the UI/UX design achieved an 89% success rate in strengthening the brand image of CV. Idnesian, with the note that further testing will be conducted for more convincing data results.

Tugas akhir ini didasarkan pada teori kekuatan visual dalam menarik audiens, sebagaimana diuraikan oleh Arifah & Anggapuspa, yang menekankan dampak signifikan elemen visual terhadap persepsi pengguna dan pentingnya desain antarmuka yang berpusat pada pelanggan, sesuai dengan pandangan Wu, G. S, & E. Y, yang menggaris bawahi kebutuhan untuk merancang pengalaman digital yang intuitif dan relevan bagi target audiens. Metodologi pengumpulan data yang diterapkan mencakup observasi, wawancara, studi pustaka dan kuesioner dengan melakukan metode pelaksanaan research and development (R&D). Proses perancangan user interface ini sangat menekankan pada identitas visual CV. Idnesian, dengan implementasi warna dan elemen desain yang konsisten pada website. Hasil dari perancangan UI/UX ini diharapkan dapat secara signifikan membantu CV. Idnesian dalam memperkuat citra mereknya di mata publik dan relasi bisnis. Secara keseluruhan, perancangan UI/UX mencapai angka 89% dapat memperkuat citra merek perusahaan CV. Idnesian, dengan catatan tetap akan dilakukan uji coba lanjutan untuk hasil data yang lebih meyakinkan.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Besse Irna Tawaddud, S.Km., M.Kes., sebagai Dosen Pembimbing I. 2. Arysespajayadi, S.T., M.T., sebagai Dosen Pembimbing II.
Uncontrolled Keywords: Citra Merek, UI/UX, Website Brand Image, UI/UX, Website
Subjects: 000 - Komputer, Informasi dan Referensi Umum > 000 Ilmu komputer, ilmu pengetahuan dan sistem-sistem > 003 Sistem-sistem
Divisions: Jurusan Penerbitan > Program Studi Periklanan Kampus Makassar
Depositing User: Sabrina Aisyah Rachman
Date Deposited: 05 Aug 2025 07:56
Last Modified: 05 Aug 2025 07:56
URI: https://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/1340

Actions (login required)

View Item
View Item