Detya, Ragil wahyu prama (2025) PEMBUATAN KONTEN MEDIA SOSIAL DI METALSHINE STUDIO PADA PLATFORM INSTAGRAM DALAM MEMBENTUK BRAND AWARENESS. Diploma thesis, Politeknik negeri media kreatif.
![PEMBUATAN KONTEN MEDIA SOSIAL DI METALSHINE STUDIO PADA PLATFORM INSTAGRAM DALAM MEMBENTUK BRAND AWARENESS [thumbnail of PEMBUATAN KONTEN MEDIA SOSIAL DI METALSHINE STUDIO PADA PLATFORM INSTAGRAM DALAM MEMBENTUK BRAND AWARENESS]](https://repository.polimedia.ac.id/style/images/fileicons/text.png)
REPOSITORY.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.
Download (406kB)
Abstract
Brand awareness is one of the important things for a company, as well as in the MetalShine studio company where the company lacks the role of Content creators to form brand awareness on the Instagram platform, the role of the author as a Content creator is responsible for creating content on the Metalshine Instagram platform. Instagram is a social media platform that is widely favored by various groups, according to research data, Instagram is the number 4 social media in Indonesia with a percentage of 85.3% so that many companies use Instagram social media to build brand image or brand awareness. The role of the author as a Content Creator is responsible for forming brand awareness for the Instagram platform, in forming brand awareness the author uses the AISAS method, namely Attention, Interest, Search, Action, and Share. This method is very helpful for the author in forming brand awareness. The purpose of this writing is to find out how to create creative content on the Instagram platform at Metalshine. The methods used are discussion, observation and research from the library. Based on the discussion of the role of Content creators, the author concludes that content created based on the AISAS method with various types of content to attract more attention from the audience.
Keywords: Brand Awareness, role of Content Creator, AISAS
Brand awareness adalah salah satu hal yang penting bagi sebuah perusahaan, begitu pula pada perusahaan MetalShine studio dimana perusahaan tersebut kurangnya peranan Content creator untuk membentuk brand awareness pada platfrom Instagram, peranan penulis sebagai Content creator bertanggung jawab dalam pembuatan konten pada platfrom Instagram Metalshine. Instagram adalah sebuah platfrom social media yang banyak digemari dari berbagai kalangan, menurut data riset, Instagram menjadi social media nomor 4 di Indonesia dengan persentase 85,3 % sehingga banyak perusahaan menggunakan social media Instagram untuk membangun brand image atau brand awereness. Peranan penulis sebagai Content Creator bertanggung jawab untuk membentuk brand awereness untuk platfrom Instagram, dalam membentuk brand awareness penulis menggunakan metode AISAS, yaitu Attantion, Interest, Search, Action, dan Share. Metode ini sangat membantu penulis dalam membentuk brand awereness. Tujuan dari penulisan ini adalah untuk mengetahui cara membuat konten kreatif pada platform Instagram di Metalshine. Metode yang digunakan yaitu diskusi, pengamatan dan riset dari perpustakaan. Berdasarkan pembahasan mengenai peran Content creator, maka penulis menyimpulkan bahwa konten yang dibuat berdasarkan metode AISAS dengan jenis konten yang bervariatif agar lebih menarik perhatian dari audience.
Kata kunci : Brand Awareness, peran Content Creator, AISAS
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | Pembimbing 1 : Dr. Erlan Saefuddin, M.Hum., Pembimbing 2 : Omar Yusuf, M.M |
Uncontrolled Keywords: | Keywords: Brand Awareness, role of Content Creator, AISAS Kata kunci : Brand Awareness, peran Content Creator, AISAS |
Subjects: | 300 – Ilmu Sosial > 370 Pendidikan > 378 Pendidikan tinggi, unversitas 600 – Teknologi (Ilmu Terapan) > 650 Manajemen dan hubungan masyarakat > 659 Periklanan dan hubungan masyarakat |
Divisions: | Jurusan Penerbitan > Program Studi Periklanan |
Depositing User: | Ragil Wahyu Prama Detya |
Date Deposited: | 15 Aug 2025 03:52 |
Last Modified: | 15 Aug 2025 03:52 |
URI: | https://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/2574 |