PERANCANGAN COMPANY PROFILE CV. ANUGERAH PRINTSHOP

KAMAL, AKHMAD FAWWAZ (2024) PERANCANGAN COMPANY PROFILE CV. ANUGERAH PRINTSHOP. Diploma thesis, Politeknik negeri media kreatif.

[thumbnail of PERANCANGAN COMPANY PROFILE CV. ANUGERAH PRINTSHOP] Text (PERANCANGAN COMPANY PROFILE CV. ANUGERAH PRINTSHOP)
PERANCANGAN_COMPANY_PROFILE_CV._ANUGERAH_PRINTSHOP[1].pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (853kB)

Abstract

The printing industry remains integral to daily life, providing various printed
materials. Anugerah Printshop, established in 2006 and licensed in 2009, has
significantly developed with high-speed production machines and digital
equipment. Despite digital technology altering interactions with print media,
demand for printed products like brochures, flyers, banners, and promotional
materials remains high. The main challenge faced by the company is the public's
lack of awareness of their products. This study aims to design an effective and
communicative Company Profile to introduce CV. Anugerah Printshop to the
public. The research method includes an analysis of location, operational scope,
and focus on the print products and services offered. The design results are
expected to enhance the company's visibility and appeal in the local market, and
strengthen customer relationships through complete and engaging information.
CV. Anugerah Printshop now has a Company Profile that provide a visual identity
to attracting new customers and retaining existing constant through quality and
capacity of CV. Anugerah Printshop.

Industri percetakan tetap menjadi bagian yang tidak terpisahkan dari kehidupan
sehari-hari, menyediakan berbagai bahan cetakan. Anugerah Printshop, yang
didirikan pada tahun 2006 dan berlisensi pada tahun 2009, telah berkembang secara
signifikan dengan mesin-mesin produksi berkecepatan tinggi dan peralatan digital.
Meskipun teknologi digital mengubah interaksi dengan media cetak, permintaan
akan produk cetak seperti brosur, flyer, spanduk, dan materi promosi tetap tinggi.
Tantangan utama yang dihadapi oleh perusahaan adalah kurangnya kesadaran
masyarakat akan produk mereka. Penelitian ini bertujuan untuk merancang
Company Profile yang efektif dan komunikatif untuk memperkenalkan CV.
Anugerah Printshop kepada masyarakat. Metode penelitian meliputi analisis lokasi,
ruang lingkup operasional, dan fokus pada produk dan jasa cetak yang ditawarkan.
Hasil perancangan diharapkan dapat meningkatkan visibilitas dan daya tarik
perusahaan di pasar lokal, serta memperkuat hubungan dengan pelanggan melalui
informasi yang lengkap dan menarik. CV. Anugerah Printshop kini memiliki
Company Profile yang memberikan identitas visual untuk menarik pelanggan baru
dan mempertahankan pelanggan yang sudah ada melalui kualitas dan kapasitas CV.
Anugerah Printshop.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Angga Priatna M. Sn., ; 2. Ogie Urvile M. Si., selaku dosen pembimbing II
Uncontrolled Keywords: Company profile, printing , promotional media., Company Profile, percetakan, media Promosi
Subjects: 300 – Ilmu Sosial > 370 Pendidikan > 378 Pendidikan tinggi, unversitas
700 - Seni dan Rekreasi > 740 Seni grafis dan seni dekoratif > 740 Seni grafis dan seni dekoratif
Divisions: Jurusan Desain > Program Studi Desain Grafis
Depositing User: Perpustakaan Polimedia
Date Deposited: 28 Feb 2025 03:54
Last Modified: 28 Feb 2025 03:54
URI: https://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/269

Actions (login required)

View Item
View Item