Dwiky Putranto, Muhammad (2025) PERANCANGAN REBRANDING IDENTITAS VISUAL PT. MOSES COFFEE & ROASTERY DEPOK. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.
TA_2025_B_16_MUHAMMAD DWIKY PUTRANTO_PRELIMINARY.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.
Download (939kB)
Abstract
PT Moses Coffee & Roastery, a coffee shop based in Depok, faces challenges in maintaining its competitiveness amidst the intense competition in the coffee industry. Despite its high-quality products, the company lacks a strong visual identity to build a solid and recognizable brand image among its target market. This GSM book aims to rebrand PT Moses Coffee & Roastery's visual identity using a structured and systematic approach. The research method used is data collection through observation and interviews. The design results include changes to the logo, color palette, typography, and other supporting visual elements, applied consistently across various media. All concepts and guidelines for implementing this new visual identity are packaged in the GSM book, which serves as a primary reference. It is hoped that this design will strengthen the brand image and enhance visual appeal.
Keywords: coffee shop, visual identity, book, rebranding
PT Moses Coffee & Roastery, sebuah kedai kopi yang berbasis di kota Depok, mengalami tantangan dalam mempertahankan daya saingnya di tengah ketatnya persaingan industri kopi. Meskipun memiliki kualitas produk yang baik, perusahaan ini belum memiliki identitas visual yang kuat untuk membangun citra merek yang solid dan mudah dikenali oleh target pasar. Perancangan buku gsm ini bertujuan untuk merancang rebranding identitas visual PT Moses Coffee & Roastery dengan pendekatan yang terstruktur dan sistematis. Metode penelitian yang digunakan adalah dengan mengumpulkan data melalui observasi, wawancara. Hasil perancangan ini mencakup perubahan logo, palet warna, tipografi, serta elemen-elemen visual pendukung lainnya yang diterapkan secara konsisten pada berbagai media. Seluruh konsep dan panduan implementasi identitas visual baru ini dikemas dalam buku GSM yang berfungsi sebagai refrensi utama, Diharapkan perancangan ini dapat memperkuat citra merek, meningkatkan daya tarik visual.
Kata kunci: coffee shop, identitas visual, buku, rebranding
| Item Type: | Thesis (Diploma) |
|---|---|
| Additional Information: | 1. Andriyana S.Pd, M.Pd sebagai dosen pembimbing 1 ; 2. Drs. Hari Purnomo, M.Sn sebagai dosen pembimbing 2 |
| Uncontrolled Keywords: | Keywords: coffee shop, visual identity, book, rebranding Kata kunci: coffee shop, identitas visual, buku, rebranding |
| Subjects: | 700 - Seni dan Rekreasi > 740 Seni grafis dan seni dekoratif > 740 Seni grafis dan seni dekoratif |
| Divisions: | Jurusan Desain > Program Studi Desain Grafis |
| Depositing User: | Muhammad Dwiky putranto |
| Date Deposited: | 28 Oct 2025 07:43 |
| Last Modified: | 28 Oct 2025 07:43 |
| URI: | https://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/3736 |
