PERAN PRODUSER DALAM STRATEGI PROMOSI DIGITAL PADA PROGRAM REALITY COMPETITION “STEP UP HIGH!”

Ilyas, Muhammad (2025) PERAN PRODUSER DALAM STRATEGI PROMOSI DIGITAL PADA PROGRAM REALITY COMPETITION “STEP UP HIGH!”. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.

[thumbnail of “PERAN PRODUSER DALAM STRATEGI PROMOSI DIGITAL PADA PROGRAM REALITY COMPETITION “STEP UP HIGH!”] Text (“PERAN PRODUSER DALAM STRATEGI PROMOSI DIGITAL PADA PROGRAM REALITY COMPETITION “STEP UP HIGH!”)
PERAN PRODUSER DALAM STRATEGI PROMOSI DIGITAL PADA PROGRAM REALITY COMPETITION “STEP UP HIGH!”.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (784kB)

Abstract

The Japanese Pop (JPOP) community has a decrease in fans compared to other pop music as stated in (Jakpat, 2024) as much as 21% of JPOP music listeners. This report aims to convey the role of producers in the Digital Promotion Strategy of the Competitive Reality Program “Step Up High”. In the rapid development of new media such as Youtube, the media has significant access to services for the public in delivering information and entertainment. Producers have responsibility for the entire implementation of production activities from pre-production, production, and post-production stages. The author uses descriptive method collection techniques with triangulation data collection techniques to find the role of producers in promotion mix, and digital promotion. In making the “Step Up High!” program, the author collaborated with 3 partners, namely Bagi Kopi, BSM, and Andthrixs. This project took place at Bagi Kopi Kalimalang, East Jakarta. From April to June, the author got 12,000 visitors on Instagram from digital promotion and promotion mix that has been done and got a positive response from the partners

Komunitas Japanese Pop (JPOP) memiliki penurunan pada promosi Laporan ini bertujuan untuk menyampaikan peran produser dalam Strategi Promosi Digital pada Program Reality Kompetitif “Step Up High”. Dalam perkembangan media baru yang sangat pesat seperti Youtube, media tersebut memiliki akses layanan yang cukup signifikan bagi masyarakat dalam menyampaikan informasi dan hiburan. Produser memiliki tanggung jawab atas seluruh pelaksanaan kegiatan produksi dari tahap pra produksi, produksi, dan pasca produksi. Penulis menggunakan teknik pengumpulan metode deskriptif dengan teknik pengumpulan data triangulasi untuk mencari peranan produser dalam promotion mix, dan promotion digital. Dalam pembuatan program “Step Up High!”, penulis melakukan kerjasama dengan 3 mitra yaitu Bagi Kopi, BSM, dan Andthrixs. Projek ini berlangsung di Bagi Kopi Kalimalang Jakarta Timur. Dari rentang waktu April – Juni, penulis mendapatkan engangment sebesar 21.91% pengunjung di Instagram dari promosi digital dan promotion mix yang sudah dilakukan serta mendapatkan respon positif dari mitra.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1. Syahyuni Srimayasandy, S.Sn.,MA Selaku Pembimbing I 2. Laelatul Patiya, M.I.Kom Selaku Pembimbing II
Uncontrolled Keywords: Keywords: Produser, Reality Show, Promotion Digital, Promotion Mix, Step Up High!. Kata Kunci: Produser, Realitas Kompetisi, Promosi Digital, Bauran Pemasaran, Step Up High!
Subjects: 300 – Ilmu Sosial > 380 Perdagangan, komunikasi, dan transportasi > 384 Komunikasi, telekomunikasi
700 - Seni dan Rekreasi > 780 Musik > 780 Musik
Divisions: Jurusan Penerbitan > Program Studi Penyiaran
Depositing User: Muhammad Ilyas
Date Deposited: 21 Aug 2025 01:55
Last Modified: 21 Aug 2025 01:55
URI: https://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/2375

Actions (login required)

View Item
View Item