Rizal, Aulia (2025) Pengelolaan Konten Media Sosial Instagram @haideeorlin Untuk Meningkatkan Engagement. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
![Pengelolaan Konten Media Sosial Instagram @haideeorlin Untuk Meningkatkan Engagement [thumbnail of Pengelolaan Konten Media Sosial Instagram @haideeorlin Untuk Meningkatkan Engagement]](https://repository.polimedia.ac.id/style/images/fileicons/text.png)
Tugas Akhir_Aulia Rizal PDF_removed.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.
Download (851kB)
Abstract
ABSTRACT
Instagram is one of the most widely used social media platforms by brands today to build brand image and foster closer relationships with their audience. Based on engagement data from January to March 2025, the total Instagram engagement for Haidee & Orlin amounted to only 322,597 interactions. Despite being a local Indonesian brand with 2.3 million Instagram followers, Haidee & Orlin’s engagement remained relatively low. This was primarily due to monotonous content that lacked relevance to the audience’s needs. In response to this issue, the objective of this study is to explore how the Instagram content management of @haideeorlin can be optimized to become more relevant and effectively increase audience engagement and interaction. The method applied includes STP analysis (Segmentation, Targeting, Positioning) and the AISAS model (Attention, Interest, Search, Action, Share). Content strategies implemented consisted of informative posts, promotional content, and interactive materials. As a result, the engagement saw a significant increase in the April–June 2025 period, reaching 1,109,993 interactions. These findings demonstrate that a well-executed content management strategy can have a positive impact on a brand’s social media performance.
Keywords: Instagram, Content Management, Social Media, Haidee & Orlin
ABSTRAK
Instagram merupakan salah satu platform media sosial yang saat ini banyak dimanfaatkan oleh brand untuk membangun citra dan menjalin kedekatan dengan audiens. Permasalahan dalam penulisan ini adalah bagaimana proses pengelolaan konten Instagram supaya dapat meningkatkan engagement pada brand Haidee & Orlin Indonesia. Tujuan dalam penulisan ini yaitu untuk meningkatkan engagement. Pengumpulan data yang dilakukan melalui observasi dan wawancara dengan melakukan pendekatan dengan STP (Segmentation, Targeting, Positioning) serta pendekatan model AISAS (Attention, Interest, Search, Action, Share). Berdasarkan hasil engagement periode Januari–Maret 2025 total engagement Instagram haidee & orlin terjadi interaksi hanya berjumlah 322.597. Setelah dilakukan pengelolaan konten terjadi kenaikan interaksi periode April – Juni 2025 menjadi 1.109.993 interaksi. Kenaikan engagement menunjukkan bahwa adanya strategi pengelolaan konten yang tepat dapat memberikan dampak kenaikan yang positif terhadap Instagram @haideeorlin.
Kata Kunci: Instagram, Pengelolaan Konten, Media Sosial, Haidee & Orlin
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | Pembimbing 1. Sartika Ekadyasa, M.I.Kom Pembimbing 2. Ifah Atur Kurniati, M.I.Kom |
Uncontrolled Keywords: | Keywords: Instagram, Content Management, Social Media, Haidee & Orlin Kata Kunci: Instagram, Pengelolaan Konten, Media Sosial, Haidee & Orlin |
Subjects: | 600 – Teknologi (Ilmu Terapan) > 650 Manajemen dan hubungan masyarakat > 659 Periklanan dan hubungan masyarakat |
Divisions: | Jurusan Penerbitan > Program Studi Periklanan |
Depositing User: | Aulia Rizal |
Date Deposited: | 13 Aug 2025 04:17 |
Last Modified: | 13 Aug 2025 04:17 |
URI: | https://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/2425 |