PEMBUATAN KONTEN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @LIFEATSAPX UNTUK MENINGKATKAN EMPLOYER BRANDING TAHUN 2025.

Maylita, Afrida (2025) PEMBUATAN KONTEN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @LIFEATSAPX UNTUK MENINGKATKAN EMPLOYER BRANDING TAHUN 2025. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif Jakarta.

[thumbnail of PEMBUATAN KONTEN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM  @LIFEATSAPX UNTUK MENINGKATKAN EMPLOYER BRANDING TAHUN 2025] Text (PEMBUATAN KONTEN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @LIFEATSAPX UNTUK MENINGKATKAN EMPLOYER BRANDING TAHUN 2025)
repository Afrida Maylita.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

Social media, particularly Instagram, is a strategic tool for building a company’s employer branding in the digital era. This study discusses the content strategy of the Instagram account @lifeatsapx to enhance its image as a professional, open, and attractive workplace in 2025. The objective of this research is to develop social media content on Instagram @lifeatsapx that can effectively strengthen employer branding in that year. Data collection methods used in this study include observation, literature review, and interviews, supported by the application of the STP approach (Segmentation, Targeting, Positioning), the AISAS model (Attention, Interest, Search, Action, Share), and employer branding theory. The results showed a 21.9% increase in followers, a 66.7% rise in saves, and a 15.8% growth in shares over a five-month period. The audience segmentation focused on young professionals and job seekers aged 18–35, showing a significant improvement in engagement. Through the use of casual language, engaging visuals, and relevant trends, the content on @lifeatsapx successfully strengthened employer branding and fostered an emotional connection between the audience and the company.

Media sosial, khususnya Instagram, merupakan alat strategis dalam membangun employer branding perusahaan secara digital. Masalah ini membahas strategi pembuatan konten media sosial Instagram @lifeatsapx untuk meningkatkan employer branding sebagai tempat kerja yang profesional, terbuka, dan menarik pada tahun 2025. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk membuat konten media sosial Instagram @lifeatsapx agar bisa meningkatkan employer branding tahun 2025. Dengan menggunakan metode pengumpulan data melalui observasi, studi pustaka, serta wawancara, dengan menerapkan pendekatan STP (segmentation, targeting, positioning), model AISAS (Attention, Interest, Search, Action, Share)
dan employer branding. Hasilnya pertumbuhan followers sebesar 21,9%, peningkatan save sebesar 66,7%, dan share sebesar 15,8% dalam lima bulan, artinya menunjukkan bahwa adanya peningkatan engagement yang signifikan. Dengan penggunaan bahasa kasual, visual menarik, dan tren yang relevan, konten @lifeatsapx mampu memperkuat employer branding serta menciptakan hubungan emosional antara audiens dan perusahaan.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: Pembimbing 1: Dr. Tipri Rose Kartika, M.M. Pembimbing 2: Khoirun Nisa', S.Pd.,M.Si.
Uncontrolled Keywords: Keywords: Instagram, Digital Content, Lifeatsapx, AISAS, Employer Branding Kata Kunci: Instagram, Konten Digital, Lifeatsapx, AISAS, Employer Branding.
Subjects: 300 – Ilmu Sosial > 370 Pendidikan > 378 Pendidikan tinggi, unversitas
600 – Teknologi (Ilmu Terapan) > 650 Manajemen dan hubungan masyarakat > 659 Periklanan dan hubungan masyarakat
Divisions: Jurusan Penerbitan > Program Studi Periklanan
Depositing User: Afrida Maylita
Date Deposited: 28 Aug 2025 01:34
Last Modified: 28 Aug 2025 01:34
URI: https://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/2826

Actions (login required)

View Item
View Item