PRAMANA FIKRIADIN ALDIAN, ALDIAN (2024) PERANCANGAN FILM ANIMASI 3D “GANDARUWO” SEBAGAI MEDIAEDUKASI NILAI MORAL DAN SPIRITUAL ISLAM(3D Modeling, Rigging, Vfx, Compositing). Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
![PERANCANGAN FILM ANIMASI 3D “GANDARUWO” SEBAGAI MEDIAEDUKASI NILAI MORAL DAN SPIRITUAL ISLAM(3D Modeling, Rigging, Vfx, Compositing) [thumbnail of PERANCANGAN FILM ANIMASI 3D “GANDARUWO” SEBAGAI MEDIAEDUKASI NILAI MORAL DAN SPIRITUAL ISLAM(3D Modeling, Rigging, Vfx, Compositing)]](https://repository.polimedia.ac.id/style/images/fileicons/text.png)
TUGAS AKHIR_ALDIAN PRAMANA FIKRIADINN_GANDARUWO_REV-1-12.pdf
Download (1MB)
Abstract
Animation is a moving picture or a composition of images and objects arrangedin sequence and regularly follow the movement according to the count of timethat occurs. 3D animation films have been widely used as a mediumof delivery, be it education, news and other information. This final project report discussesthe 3D animation film "Gandaruwo" which the author designed as a Final
Project Work to convey education in the form of moral and spiritual values tothe audience so that it can be used as learning material in everyday life. Thistype of research is a mix method.Quantitative through questionnaires withthesubject of MTS Negeri 4 Jakarta students, and Qualitative through interviewswith experts.The results of this Final Project are expected to be a reference andcontribution to the world of 3D animation and provide an understanding of theprocess of making animated films. Keywords: Animation, 3D, Gandaruwo, Moral value, Spiritual value, Educational media. Animasi adalah gambar yang bergerak atau susunan gambar dan object yangtersusun secara berurutan dan teratur mengikuti pergerakan yang sesuai hitunganwaktu yang terjadi.Film animasi 3D sudah banyak dijadikan sebagai mediapenyampaian,baik itu edukasi,berita dan informasi lainnya.Laporan tugas akhir ini
membahas tentang film animasi 3D “Gandaruwo” yang penulis rancang sebagai
Karya Tugas Akhir untuk menyampaikan edukasi berupa nilai moral dan spiritual
kepada audiens agar dapat dijadikan bahan pembelajaran dalamkehidupan sehari- hari.Jenis penelitian ini adalah mix method.Kuantitatif melalui kuesioner dengansubjek Siswa/I MTS Negeri 4 Jakarta,dan Kualitatif melalui wawancara kepadaAhli.Hasil dari Karya Tugas Akhir ini diharapkan dapat menjadi referensi dankontribusi terhadap dunia animasi 3D serta memberikan pemahaman tentangproses pembuatan film animasi. Kata kunci : Animasi,3D,Gandaruwo,Nilai moral,Nilai spiritual,Media edukasi
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | Regina Angelica Kezia, S.Hum., M.Sos Moses Raussa Graceivan, S.Ds., M.MT |
Uncontrolled Keywords: | Keywords: Animation, 3D, Gandaruwo, Moral value, Spiritual value, Educational media. Kata kunci : Animasi,3D,Gandaruwo,Nilai moral,Nilai spiritual,Media edukasi |
Subjects: | 300 – Ilmu Sosial > 370 Pendidikan > 378 Pendidikan tinggi, unversitas |
Divisions: | Jurusan Desain > Program Studi Animasi |
Depositing User: | Perpustakaan Polimedia |
Date Deposited: | 13 Mar 2025 03:12 |
Last Modified: | 13 Mar 2025 03:12 |
URI: | https://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/640 |