YUSUF, MUHAMMAD (2024) RANCANG BANGUN WEBSITE COMPANY PROFILE PENTAHERBS SEBAGAI MEDIA INFORMASI DAN PROMOSI. Diploma thesis, Politeknik Negeri Media Kreatif.
![RANCANG BANGUN WEBSITE COMPANY PROFILE PENTAHERBS SEBAGAI MEDIA INFORMASI DAN PROMOSI [thumbnail of RANCANG BANGUN WEBSITE COMPANY PROFILE PENTAHERBS SEBAGAI MEDIA INFORMASI DAN PROMOSI]](https://repository.polimedia.ac.id/style/images/fileicons/text.png)
Muhammad Yusuf_Proposal Tugas Akhir.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.
Download (946kB)
Abstract
Marketing strategy plays an important role in expanding market share and
increasing sales of a business. Initially, PentaHerbs only marketed its products
from friends to friends, after that it started marketing to social media, namely
Instagram and marketplaces, namely Tokopedia, Shopee with a market
segmentation of teenagers to adults who are interested in spice products. so that
the author has an innovation for how to build a company profile website that can
make it easier for the public or consumers to get information about Pentaherbs.
Through the MDLC system design method, the author succeeded in creating a
company profile website for Penta Herbs, such as the home menu page, purchases,
contacts, etc. The use of a website as a promotional media not only expands market
reach but also increases interaction with customers, and is worthy as a promotional
and information media because it has gone through feasibility testing for
functionality suitability, usability, and compatibility. PentaHerbs, as a business
engaged in the field of spices and herbs, can utilize a company profile website that
is designed dynamically and attractively to strengthen its product appeal data
Strategi pemasaran memiliki peran penting dalam memperluas pangsa pasar dan
meningkatkan penjualan sebuah usaha. Pada awalnya PentaHerbs hanya
memasarkan produknya dari teman ke teman saja, setelah itu mulai memasarkan ke
media sosial yaitu Instagram dan marketplace yaitu Tokopedia, Shopee dengan
segmentasi pasar remaja hingga dewasa yang memiliki minat pada produk bumbu.
sehingga penulis memiliki inovasi untuk bagaimana membangun website company
profile yang dapat memudahkan masyarakat ataupun konsumen untuk
mendapatkan informasi mengenai Pentaherbs. Melalui metode perancangan sistem
MDLC, penulis berhasil membuat website company profile untuk Penta Herbs,
seperti halaman menu home, pembelian, kontak, dll. Pemanfaatan website sebagai
media promosi tidak hanya memperluas jangkauan pasar tetapi juga meningkatkan
interaksi dengan pelanggan, serta layak sebagai media promosi dan informasi
karena telah melalui pengujian kelayakan functionality suitability, usability, dan
compability. PentaHerbs, sebagai salah satu usaha yang bergerak di bidang bumbu
dan rempah, dapat memanfaatkan website company profile yang dirancang secara
dinamis dan menarik untuk memperkuat data tarik produknya.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1. Nofiandri Setyasmara, MT. ; 2. Rudy Cahyadi, S.Si, MT. |
Uncontrolled Keywords: | MSMEs, company profile website, information and promotions, herbs and spices, UMKM, website company profile, Informasi dan Promosi, bumbu dan rempah. |
Subjects: | 000 - Komputer, Informasi dan Referensi Umum > 000 Ilmu komputer, ilmu pengetahuan dan sistem-sistem > 005 Pemrograman komputer, program dan data 300 – Ilmu Sosial > 370 Pendidikan > 378 Pendidikan tinggi, unversitas |
Divisions: | Jurusan Desain > Program Studi Teknologi Rekayasa Multimedia |
Depositing User: | Perpustakaan Polimedia |
Date Deposited: | 11 Apr 2025 03:50 |
Last Modified: | 11 Apr 2025 03:50 |
URI: | https://repository.polimedia.ac.id/id/eprint/768 |